Haber

İLKE Vakfı Eğitim Teknolojileri Araştırma Projesini Tanıttı

Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yapılan çalışmalara katkı sağlamak ve teknolojinin eğitim hizmetlerinde etkin kullanımına yönelik dijital dönüşüm modelleri geliştirmek amacıyla hazırlanan Eğitim Teknolojileri Araştırma Projesi (ETAP) ve “Öğretmenlerin Kullanımı” raporu Eğitim Teknolojileri: Altyapı, Yetkinlikler ve Sorunlar” tanıtıldı.

İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından eğitim teknolojileri alanında hazırlanan projenin sadece uygulamaya dayalı olmadığı aynı zamanda teorik bir alt yapı sunduğu belirtiliyor. İki aşamada yürütülen projenin ilk etabında eğitimde teknolojik dönüşümün kavramsal çerçevesini ele alan bir el kitabı ve ilahiyat hazırlandığı bildirildi. Projenin ikinci aşamasında Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm sürecini anlamak için yapılan saha araştırması sonucunda “Öğretmenlerin Eğitim Teknolojilerini Kullanımı: Altyapı, Yeterlilikler ve Sorunlar” raporunun hazırlandığından bahsedilmektedir. .

Öğretmenlerin teknolojiyi nasıl kullanacaklarını sorgulamak gerekiyor.

Öğretmenlerin teknolojiyi nasıl kullanacaklarının sorgulanması gerektiğine dikkat çeken EPAM Yöneticisi ve Proje Koordinatörü Dr. Selim Tiryakiol, konu ile ilgili açıklamalarda bulundu:

“İstanbul’un 15 farklı ilçesinde, çeşitli branşlarda ve okullarda görev yapan öğretmenlerle yapılan görüşmelerle eğitim ve teknoloji alanında değerli çıktılar elde edildi. Teknolojinin daha çok hazır içeriklere ulaşma ve iletişime geçme amacıyla kullanılması, daha gerçekçi beklentilere sahip olmayı ve öğretmenlerin teknolojiyi nasıl kullanacağını sorgulamayı gerekli kılmıştır. Teknoloji, eğitimin vazgeçilmez bir modülü haline geldi. Ama biz daha çok çocuklar için teknoloji çalışıyoruz. Öğretmenlerin gözünden pek bir şey görmüyoruz. Bu açıdan ETAP değerli bir boşluğu dolduracak; Uzun vadeli, çok çıktılı ve işbirlikçi bir projedir.”
Eğitimciler her geçen gün daha fazla teknolojik donanıma yöneliyor.

İLKE Vakfı EPAM tarafından hazırlanan “Öğretmenlerin Eğitim Teknolojilerini Kullanımı: Altyapı, Yeterlilikler ve Sorunlar” raporuna göre, eğitimcilerin çoğunlukla iki tıbbi ekipman kullandıkları, bu ekipmanların ise içerik oluşturmak ve sunum yapmak için kullanıldığı belirtiliyor. İçerik hazırlamak için akıllı telefon ya da dizüstü bilgisayar gibi taşınabilir donanımları tercih ettikleri, eğitimcilerin sunum yapmak için akıllı tahtaları sıklıkla kullandıkları belirtiliyor. Akıllı tahtaların Türkiye’de ilk kez yaygınlaşmaya başlamasından bu yana, eğitimcilerin bu cihazları kullanma yeterliliği ve oranının hızla arttığı da araştırma kapsamında belirtiliyor.
Eğitimciler hazır içeriğe ulaşmak için teknolojiyi kullanırlar.

Eğitimcilerin kullandıkları donanımlara ek olarak kullandıkları yazılım ve uygulamaların “Öğretmenlerin Eğitim Teknolojilerini Kullanımı: Altyapı, Yeterlikler ve Sorunlar” raporunda sunulduğu belirtilmektedir. Eğitimcilerin teknolojiyi içerik üretmekten çok hazır içeriklere erişmek ve öğrencilerle bağ kurmak için kullandıkları bildiriliyor. Ayrıca raporda öğretmenlerin donanım ve altyapı eksikliklerine yöneticilerden daha fazla önem verdiği belirtiliyor.

Teknoloji kullanımının bir zorunluluk olarak görülmesi

ETAP projesi kapsamında hazırlanan raporda teknolojiye seviyelere göre en az okul öncesi ve en çok ilkokulda ihtiyaç duyulduğu belirtilirken, eğitimcilerin teknoloji bilgisine alan bilgisinden daha fazla değer verdiği belirtiliyor. alan, pedagoji veya teknoloji bilgisi arasında bir seçim yapmak zorunda. Öte yandan eğitimcilerin pedagojik bilgileri teknoloji bilgileri ile karşılaştırıldığında teknoloji bilgisine daha fazla önem verdikleri görülmektedir.

Eğitimcilerin eğitim teknolojilerinde kendilerini geliştirme istekleri kıdem ve yaş arttıkça azalmaktadır.

“Öğretmenlerin Eğitim Teknolojilerini Kullanımı: Altyapı, Yeterlilikler ve Sorunlar” raporunda birçok eğitimcinin eğitim teknolojilerinde kendilerini geliştirmeye yönelik güçlü bir motivasyona sahip olduğu, kıdem ve yaş arttıkça bu motivasyonun azaldığı belirtilmektedir. Aksine eğitim düzeyi yükseldikçe bu motivasyonun artmadığı, aksine azaldığı belirtilmektedir. Öte yandan araştırmaya göre, eğitim kademelerinin ortasında temel eğitim kademesinde öğretmenlerin kendilerini teknoloji konusunda geliştirmeye yönelik daha güçlü bir motivasyona sahip oldukları kaydediliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu