Ekonomi

Türk Şarap Üreticileri Çin Pazarında İş Fırsatları Arıyor

İSTANBUL, 10 Kasım (Xinhua) — Çin’in sınırsız fırsat ve potansiyele sahip devasa pazarından yararlanmak isteyen giderek daha fazla yabancı şirket, bazıları her yıl düzenli olarak, bazıları ise ilk kez olmak üzere 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na (CIIE) katılıyor. . Bu firmalar arasında Türkiye’nin ödüllü iki şarap üreticisi de bulunmaktadır.

Urla Şarapçılık sahibi Can Ortabaş, “Son derece heyecanlıyız çünkü Çin büyük bir pazar. Belki biz küçüğüz ama büyük pazarlar ilgi çekici. Üstelik Çin her geçen gün büyük değişimler yaşıyor.”

Geçtiğimiz günlerde Ege’nin Urla ilçesi İzmir Limanı yakınındaki butik şaraphanesinde Xinhua ile röportaj yapan tutkulu şarap üreticisi, Çin’in şarap üretim ve tüketim kültüründeki “harika” değişimden bahsetti.

Ortabaş, “Çin gelecekte en iyi bölgeyi bulacak ve çok güzel şaraplar yapacak. İlk tattığım Çin şarapları çok farklıydı. Geçen yıl tattığım yeni şaraplar harikaydı.”

Çin’de şarap tüketiminin son yıllarda büyük oranda arttığını kaydeden Ortabaş, bu trend sayesinde Türk üreticilerin büyük bir pazara girebildiğini söyledi.

Türkiye’nin önde gelen şarap üreticisi ve ihracatçısı Kavaklıdere, Urla Şarapçılığı’nın yanı sıra Şangay’da düzenlenen 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na da katılıyor ve bu küresel fuarda iş fırsatları arıyor.

Bu yılki fuarda şarap ürünlerinin yanı sıra Türkiye’nin kuru meyveleri ve zeytinyağı da büyük ilgi görüyor.

Ege İhracatçı Birlikleri Baş Koordinatörü Jak Eskinazi, dünyanın en prestijli ve en büyük ihracat fuarı olan Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na Türkiye’nin büyük önem verdiğini, fuara katılan tüm Türk firmalarının çalışmalarını Çinli ziyaretçilere sunmak için büyük çaba sarf ettiğini belirtti. etkileyici bir tarz.

Eskinazi, Çin ekonomisinin başarısı karşısında Türk şirketlerinin kazan-kazan mantığıyla ticareti geliştirme ve Çin’e ihracatlarını artırma konusunda istekli olduklarını belirtti.

Ortabaş ise Türk şaraplarının uluslararası arenada giderek daha fazla tanınır hale gelmesine rağmen küresel pazardan faydalanmak için biraz daha ileri gitmeleri gerektiğini söyledi.

“Bu iş zaman alır, kolay değil” diyen Ortabaş, Çin Uluslararası İthalat Fuarı sayesinde talihlerinin artacağını kaydetti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu